Hoe optimaliseer je het rendement van de organisatie?

Hoe optimaliseer je het rendement van de organisatie?

Hoe optimaliseer je het rendement van de organisatie?

Jij bent de nieuwe commercieel directeur van NewHeath. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de business resultaten en ook het human capital van het bedrijf. Na de kennismaking met je nieuwe medewerkers en een introductieronde bij de klanten van NewHeath is het duidelijk voor je dat de producten van hoge technische kwaliteit zijn, maar dat de effectiviteit van de medewerkers nog kan verbeteren. Zij communiceren traag en stroperig, dat wordt door klanten niet gewaardeerd. De business resultaten van NewHeath staan dan ook onder druk; het rendement kan veel beter.

Advies voor ontwikkeling van Human capital

Je bent is een mensgerichte manager, maar hebt geen vaktechnische expertise in people management en je besluit om John, je consulent bij Van Ede & Partners, te bellen om te bespreken of hij je kan adviseren hoe je de effectiviteit van de NewHeath-medewerkers kan verhogen, waardoor het rendement het bedrijf verbetert.

Samen met Van Ede & Partners zet je een ontwikkelingsprogramma op waardoor medewerkers zich meer verbonden voelen met hun werk 

In Company programma’s

Van Ede & Partners heeft In Company programma’s, die worden samengesteld op basis van de specifieke behoefte van haar opdrachtgevers. John adviseert je een onderzoek te laten doen naar verschillende parameters, zoals: motivatie en instelling, zakelijke vaardigheden, ziekteverzuim, retentie en interne klantprocessen. John is een ervaren business manager en een heeft gevoel voor people management. Samen met John kom je er achter dat de betrokkenheid van je medewerkers bij hun werk niet goed is. Zij handelen heel plichtmatig met weinig initiatief. Er zit geen pit in hen. Sommige functioneren prima, maar een aantal medewerkers heeft geen drive voor de business en presteren ook minder. Deze medewerkers zijn ook opvallend vaak ziek. Wat ook opvalt is dat regelmatig goed presterende medewerkers NewHeath verlaten, omdat zij zich ergeren aan de wat bureaucratische sfeer.

Support van ervaren directeuren en business managers

Je analyseert de kwaliteit van je personeel en adviseert een aantal minder gemotiveerde medewerkers uit te kijken naar een nieuwe baan buiten NewHeath. Je biedt hen een outplacementprogramma aan bij Van Ede & Partners, waardoor zij hun werkenergie weer kunnen terugvinden en een leuke nieuwe baan kunnen vinden. In overleg met John zet je een ontwikkelingsprogramma op waardoor de NewHeath medewerkers zich meer verbonden voelen met hun werk en daardoor optimaal gemotiveerd met de klanten werken. Tevens verbeter je de interne werkprocessen en initieer je een programma van persoonlijke ontwikkeling, waardoor jouw medewerkers effectiever worden in hun contacten met klanten. Dat wordt door de klanten gewaardeerd met gevolg dat de business weer groeit en het rendement van het bedrijf stijgt. Als commercieel directeur heb je nu je zaken op orde met als gevolg dat je wordt gevraagd om je  baas op te volgen en CEO van NewHeath te worden.

Van Ede & Partners begeleidt haar opdrachtgevers met de ontwikkeling van hun bedrijf, door samen met opdrachtgevers te werken aan de kwaliteit van de medewerkers. Van Ede & Partners heeft oud-directeuren en business consultants in haar gelederen, die waardevolle adviezen kunnen geven. Wil je meer weten over wat wij voor jouw bedrijf of organisatie kunnen betekenen? Neem contact op met Van Ede & Partners voor een oriënterend gesprek met een van onze consulenten.