“Wij hebben oog voor de mens achter de cliënt” - In gesprek met Chantal Uildriks

“Wij hebben oog voor de mens achter de cliënt” - In gesprek met Chantal Uildriks

In de reeks gesprekken met medewerkers van Van Ede & Partners een gesprek met Chantal Uildriks, officemanager van de vestiging in Eindhoven/Maastricht en Breda.

Het belang van onze cliënten staat voor mij altijd centraal.

Chantal studeerde internationale commerciële economie aan de Hogeschool Zuyd. In haar werkzame leven heeft zij een brede ervaring opgedaan in sales, marketing, account- en projectmanagement. Zij is dus van vele markten thuis. Ze studeerde, woonde en werkte onder andere in Brazilië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Ze heeft daardoor een brede cultuur- en talenkennis. Tijdens haar verblijf met haar gezin in het buitenland doet ze veel vrijwilligerswerk, hands on direct bij de bron, maar ook de organisatie van bijvoorbeeld grote fundraisers. Terug in Nederland zet ze dit werk door bij de Instaswap Foundation met als doel het helpen van de minderbedeelden in Nederland. Sinds 2012 is Chantal verbonden aan Van Ede & Partners als office manager.

Waarom ben jij verbonden aan Van Ede & Partners, wat is jouw drijfveer?

Chantal: ‘Werken in een omgeving waar de mens centraal staat, vind ik erg belangrijk. Ieder mens is uniek en dat vraagt elke keer (elke cliënt) weer om een heel persoonlijke benadering. Wat bij de één werkt, werkt bij de ander niet. Iedereen is anders, er is geen goed of fout, het is belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten en met respect tegemoet te treden. Daarnaast werken wij binnen Van Ede & Partners als één team dat veel waardering voor elkaar heeft.’

Wat is jouw rol binnen Van Ede & Partners?

‘Samen met mijn collega Monica Heijmans ben ik verantwoordelijk voor het office management in de vestiging Eindhoven/Maastricht en Breda. Wij hebben als eerste contact met oriënterende cliënten en geven informatie. Wij zorgen ervoor dat cliënten zich welkom voelen bij ons en dat consulenten hun werk goed kunnen doen. Het is van belang dat de administratie perfect op orde is, zodat de cliënttrajecten zorgvuldig gepland en gevolgd kunnen worden. We plannen en organiseren trainingen, workshops en evenementen, maar zorgen ook voor een huiselijke sfeer waardoor cliënten zich thuis voelen bij ons. ’

Wat typeert jouw aanpak als office manager?

‘Oog voor detail, zorg voor de mens, efficiënte opvolging van afspraken en inzicht in de voortgang van cliënttrajecten. Ik hou overzicht en zorg dat het klopt. Van een up-to-date trajectadministratie tot een verzorgd en gezellig kantoor. Zodat iedereen zijn werk goed kan doen en onze cliënten zich welkom voelen en tot volle tevredenheid geholpen worden.

Wat betekent voor jou de zin van werk?

‘Het zorgen voor onze cliënten en consulenten geeft mij energie. Ik ontmoet dagelijks veel verschillende mensen en dat maakt mijn werk interessant en afwisselend. Geen dag hetzelfde, het is nooit saai. Mijn brede werkervaring, interesse in mensen en levenservaring komen mij elke dag weer van pas. Het is mooi om te zien welke metamorfose cliënten soms doormaken. Van gesloten en in de slachtofferrol, naar open en vol energie op weg naar iets nieuws. Dáár doe ik het voor!’

Vertel eens een mooie cliëntervaring?

‘Er was eens een cliënt waar ik in het begin vrijwel geen gesprek mee kon voeren. Je zag dat hij een zware last met zich meedroeg. Uiteraard ontving ik hem iedere keer weer op dezelfde, vriendelijke manier, bood een kopje koffie aan en vroeg hoe het met hem ging. Ik gaf niet op, bleef iedere keer weer geïnteresseerd en ineens kwamen we in gesprek over een gezamenlijke interesse. Hij fleurde op, werd toegankelijker en opende zichzelf. Ik kreeg zelfs koffie van hem! Inmiddels heeft hij zijn bestemming gevonden. Mooi, he? De mens achter de cliënt, daar willen we oog voor hebben!’

Heb jij een tip voor een potentiële cliënt?

‘Sta open voor alle mogelijkheden die je kunt opdoen in een begeleidingstraject binnen Van Ede & Partners. Wees open minded. Er valt zoveel te ontdekken. En ga aan de slag met díe zaken die jóu goed passen.’

Wat betekent succes in jouw werk binnen Van Ede & Partners?

‘Dat bezoekers, cliënten en collega’s zich thuis voelen bij ons. Wanneer cliënten weer op de juiste plek terecht komen, waar we samen, als team, aan gewerkt hebben. Maar succes is voor mij ook elke dag weer met plezier naar mijn werk gaan, zonder dat het voelt als werk. Ik doe wat ik graag doe en waar ik goed in ben. Niet voor niks is mijn lijfspreuk: ‘the only way to do great work is to love what you do!’.

 

Tekst/interview: Derick Maarleveld

 

 

 

Terug naar Interviews

Chantal Uildriks

Is werkzaam bij: