“Nieuwsgierig zijn en dingen proberen brengen je verder” - In gesprek met Renée de Dobbelaere

“Nieuwsgierig zijn en dingen proberen brengen je verder” - In gesprek met Renée de Dobbelaere

In de reeks gesprekken met medewerkers van Van Ede & Partners, een gesprek met Renée de Dobbelaere, officemanager in de vestiging Arnhem.

“Door andere wegen te bewandelen, kom ik meer tegen, ontdek ik meer en vergroot ik mijn waarde.”

Renée studeerde in 2020 af van de bachelor rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Utrecht. Zij heeft een passie voor organiseren en leidinggeven omdat zij zich prettig voelt in een rol met verantwoordelijkheid. Renée leert graag nieuwe dingen en kan zichzelf deze snel eigen maken. Haar nieuwsgierigheid opent daardoor vele deuren. Renée is sinds 2020 parttime verbonden aan Van Ede & Partners in Arnhem.

Waarom ben jij verbonden aan Van Ede & Partners, wat is jouw drijfveer?

Renée: ‘Ik heb mijn bachelor rechten behaald en voordat ik een master ga doen houd ik een tussenpauze om alvast wat werkervaring op te doen. Enerzijds als paralegal bij Codator, een bedrijf dat is gericht op het (online) toegankelijk maken van het recht. Binnen het familierecht help ik cliënten met hun echtscheidingsprocedure. Anderzijds ondersteun ik het officemanagement bij Van Ede & Partners. Deze twee functies doe ik omdat ik graag in contact ben met verschillende mensen en houd van afwisseling. Ik was zelf nog op zoek naar mijn bestemming (inzake masterkeuze) en vind het fijn om met allerlei mensen in verschillende omstandigheden te praten. Bij Van Ede & Partners kan dat heel goed, want je hebt direct contact met cliënten, consulenten en psychologen. Daar leer ik veel van. Augustus 2021 start ik dan ook met de Master of Science in Business Administration (MScBA) aan TIAS.’

Wat is jouw rol binnen Van Ede & Partners?

‘Ik ben een van de officemanagers en aanspreekpunt voor cliënten. Ik ontvang cliënten voorafgaand aan hun oriëntatiegesprek met onze vestigingsdirecteur. Deze mensen zijn vaak gespannen en ik vind het prettig om hen op hun gemak te stellen. Ik organiseer diverse activiteiten en stel offertes en facturen op. Ook help ik Frank en Josien (consulenten van de vestiging) met de uitvoering van een project. Er vond een reorganisatie plaats bij een bedrijf en diverse mensen werden ontslagen. Ik heb een presentatie opgesteld en follow-up gedaan met de toehoorders om te vragen hoe het met hen ging en of zij al waren begonnen met hun zelfanalyse. Ik houd ervan om in persoonlijk contact te zijn met mensen en dat kon goed in dit project.’

Wat typeert jouw aanpak als officemanager?

‘Ik ben iemand die makkelijk contact maakt met zowel collega’s en cliënten en vraag graag door, waardoor mensen zich gehoord voelen. Ik leer graag nieuwe dingen en kan mezelf deze snel eigen maken. Mijn nieuwsgierigheid opent daardoor vele deuren. Deze eigenschappen komen terug in de taken die ik als officemanager en paralegal uitvoer. Ik ben ondernemend en denk mee over bepaalde processen en probeer deze te verbeteren. Dit doe ik door goed te luisteren naar wat cliënten nodig hebben en zo aanbod op maat te doen. Naast de wens van de cliënt houd ik me ook bezig met de ontwikkeling van de diensten die geboden worden. Vragen die hierbij een rol spelen zijn: ‘Waarom doen we de dingen zoals we ze doen, en kan dit beter of efficiënter? In mijn werkzaamheden komt tevens mijn sociale kant tot zijn recht. Contact weten te maken met cliënten en collega’s is voor mij essentieel en geeft mij groot plezier. Ik wil namelijk graag iets betekenen voor andere mensen en haal veel voldoening uit momenten waarop dit lukt.’

Wat betekent voor jou de zin van werk?

‘Ik wil mezelf kunnen zijn in mijn werk. Ik wil graag verantwoordelijkheid krijgen en nemen in een omgeving waarin er vertrouwen is en ik mijzelf kwetsbaar kan opstellen. Ik wil graag de regie pakken. Werk is voor mij belangrijk omdat ik er toe wil doen en het mij de gelegenheid geeft mijzelf te ontwikkelen, zowel in inhoud als in vaardigheden.’

Vertel eens een mooie cliëntervaring?

‘Ik sprak een oriëntant aan de telefoon over wat Van Ede & Partners voor hem kon doen. Na het oriëntatiegesprek met onze vestigingsdirecteur, Tim Arends, vertelde Tim mij dat deze oriëntant zich door mij zo goed geholpen vond. Hij merkte al aan de telefoon dat het bij Van Ede & Partners echt om de mensen gaat. Dat heb ik kennelijk goed aan hem weten over te brengen. Hij vond dat ik onze organisatie goed vertegenwoordigde. Dat is leuk om te horen en ervaar ik als een compliment.’

Heb jij een tip voor een potentiële cliënt?

‘Wees vooral jezelf in al jouw onzekerheden. De situatie waar de cliënt in zit moet hij doorheen. Door jezelf te zijn zal dat proces effectiever zijn.’

Wat betekent succes in jouw werk binnen Van Ede & Partners?

‘Als ik een rol kan vervullen, waarin mensen zich geholpen voelen en mij als hartelijk ervaren, dan voel ik mij succesvol.’

Heb je een interessante boekentip voor een potentiële cliënt?

‘Lampje’ van Annet Schaap. Een kinderboek dat eigenlijk geschikt is voor alle leeftijden. In dit boek wordt de hoofdpersoon gestimuleerd dapper te zijn en tevens om verder te kijken dan wat de meeste mensen zien.’

 

Tekst/interview: Derick Maarleveld

Terug naar Interviews
Renée De Dobbelaere - Van Ede & Partners

Renée de Dobbelaere

Is werkzaam bij:

E-mail: Renée de Dobbelaere

Waar sta je?

Wil je snel een eerste beeld krijgen waar je staat in je carrière en wat je wensen, ambities en drijfveren zijn als het gaat om werk en werkkring? Van Ede & Partners heeft hiervoor een eenvoudige test ontwikkeld. De test bestaat uit 12 vragen, invullen kost maximaal 4 minuten. Je ontvangt direct na het invullen de uitslag. Hierbij drukken wij in een percentage uit in welke mate jouw behoeften bij de aanpak van Van Ede & Partners passen.

In 4 minuten weten waar je staat