“Het gevoel ertoe te doen” – In gesprek met Nathalie Alewijnse

In de reeks gesprekken met medewerkers van Van Ede & Partners, een gesprek met Nathalie Alewijnse, werkzaam in het office management van de vestiging Den Haag.

Het gevoel dat je hebt als je je iets kan bijdragen aan de mensen die hier komen, dat je bijdraagt aan hun succes. Dan kan mijn dag niet meer stuk. 

Nathalie en Karin Leemans-van Rattingen vormen het kloppende hart van de Van Ede & Partners organisatie in Den Haag. Voordat Nathalie naar Van Ede & Partners kwam werkte zij bij verschillende werkgevers, waaronder KPN, NLkabel en de Mauritsklinieken. Zij kwam Karin een aantal jaar geleden parttime versterken. Samen vormen zij een gastvrij, kundig en gezellig team

Waarom zijn jullie verbonden aan Van Ede & Partners, wat is jouw drijfveer?

Nathalie: ‘Ik ben hier via een gemeenschappelijke kennis uit mijn netwerk terechtgekomen. Mijn wens was ergens te gaan werken waar de mens belangrijk is, dat miste ik bij vorige werkgevers Hier is oor voor elkaar, er wordt naar elkaar geluisterd. We zijn hier geen nummertje, je kunt jezelf zijn. Het contact met cliënten, variërend van een chit-chat tot inhoudelijk op hun traject geeft meerwaarde aan ons werk. Dat maakt ons echt onderdeel van het Van Ede team. Ik vind het leuk cliënten te ondersteunen in de organisatie van hun traject. Het is fijn om daarvoor waardering te krijgen. Ik vind het ook een voorrecht om op deze plek te werken. De groene en sportieve omgeving en vriendelijke sfeer in ons huis, dat is heel anders dan driehoog achter bij het Hollands Spoor. Daardoor voel je jezelf snel thuis, cliënten en ook ikzelf.’

Wat is jullie rol binnen Van Ede & Partners Den Haag?

‘Wij zijn als office-management onderdeel van het hele Van Ede team. Onze brede ervaring, belangstelling voor mensen en levenservaring komt hier volledig tot zijn recht. Wij ondersteunen cliënten en consulenten organisatorisch in hun traject en hun werk. Het is onze rol om de cliënt zich hier welkom en thuis te laten voelen. Wij zorgen ervoor dat het organisatorisch  soepel loopt, het huis netjes opgeruimd en gezellig is. Het is belangrijk dat op administratief gebied de cliënttrajecten zorgvuldig worden behandeld . Logistiek moet alles aanwezig zijn. Wij zijn de gastvrouwen voor de cliënten en de ondersteuners van onze collega’s.’

‘Wij zijn het eerste contact met de oriënterende cliënten als zij aan de telefoon informatie vragen. Wij zijn en voelen ons de ambassadeurs van onze organisatie. We ontvangen cliënten die zich willen voorbereiden op een volgende stap in hun loopbaan, voordat zij met onze vestigingsdirecteuren in gesprek gaan. Ik probeer iedereen zich welkom te laten voelen. Ik stel offertes en contracten op en communiceer met opdrachtgevers. Daarnaast beheer ik de agenda’s van onze directeuren en consulenten, verzorg diverse netwerkevenementen voor opdrachtgevers en (oud) cliënten en verzorg de inkoop van het pand aan de Klatteweg.’

Wat is er voor nodig om jullie werk goed te doen?

‘Belangrijk in ons werk is dat wij inlevingsvermogen hebben in oriëntanten en  cliënten. We zijn geïnteresseerd, we kunnen goed luisteren, we zijn rustig en open. Ik vind de persoonlijke benadering naar de cliënten heel plezierig. Ik bouw relaties met cliënten, die daar behoefte aan hebben. Ik voel me de spin in het web.’

Vertel eens een mooie cliëntervaring?

‘We hadden een cliënt waarmee wij niet veel contact kregen, zij was afstandelijk naar ons. Dat komt ook wel eens voor. Uiteraard houden we daarmee rekening, want de cliënt staat centraal. Toen zij geland was en kwam afscheid nemen, waren we tot tranen geroerd door haar lieve woorden van dankbaarheid en waardering voor de manier waarop wij met haar zijn omgegaan. Zij was zo lief. Dat geeft ons een enorm goed gevoel.’

Wanneer beschouwen jullie je werk als succesvol?

‘Het gevoel dat je hebt als je je iets kan bijdragen aan de mensen die hier komen, dat je bijdraagt aan hun succes. Dat geeft veel voldoening. En natuurlijk ondersteunend zijn aan het team om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt.’ En, humor, dat is voor ons ook heel belangrijk. Als het even tegenzit is humor en relativeren belangrijk. Het kan best pittig zijn op het secretariaat. Vaak gaan ik dan samen met Karin zingen, dat lucht op.’

 

Tekst/interview: Derick Maarleveld

 

Terug naar Interviews
WVD-170913-001 HR.jpg

Nathalie Alewijnse

E-mail: Nathalie Alewijnse

Waar sta je?

Wil je snel een eerste beeld krijgen waar je staat in je carrière en wat je wensen, ambities en drijfveren zijn als het gaat om werk en werkkring? Van Ede & Partners heeft hiervoor een eenvoudige test ontwikkeld. De test bestaat uit 12 vragen, invullen kost maximaal 4 minuten. Je ontvangt direct na het invullen de uitslag. Hierbij drukken wij in een percentage uit in welke mate jouw behoeften bij de aanpak van Van Ede & Partners passen.

In 4 minuten weten waar je staat