“ Ik hou van die mooie gesprekjes met cliënten”  

“ Ik hou van die mooie gesprekjes met cliënten”  

Linda, office manager in de vestiging Zwolle, is geboren en getogen in Den Haag, zat op de pedagogische academie en deed later de secretaresseopleiding bij Schoevers.

Linda was een paar jaar stewardess en werkte in verschillende commerciële en organiserende functies in het bedrijfsleven en de non-profit sector. Zij begeleidde vertegenwoordigers bij een vliegtuigbouwercoachte bewoners naar nieuwbouwprojecten, was directiesecretaresse en verzorgde de public relations voor een verpleeghuisLinda is in vele markten thuis. Zij houdt van organiseren, onderhandelen en presenteren en komt het beste tot haar recht in een harmonieuze sfeer. In 2000 verbond zij zich aan Van Ede & Partners in Zwolle.  

Waarom ben jij verbonden aan Van Ede & Partners, wat is jouw drijfveer? 

Linda: ‘Indertijd was ik op zoek naar een functie in de zakelijke dienstverlening. Het moest een klein bedrijf of organisatie zijn. Ik houd van een dienstverlenende en organiserende rol in een omgeving waar mensen centraal staan. Ik houd van het contact met klanten en vindt het prettig om gastvrouw te zijn. Via via kreeg ik een tip dat Van Ede & Partners in Zwolle een vacature had voor een office manager. Ik ben eropaf gestapt en kreeg  deze leuke baan aangeboden en ben niet meer weggegaan.’ 

Wat is jouw rol binnen Van Ede & Partners? 

Als office manager ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze cliënten en opdrachtgevers. Het is mooi om hun verhalen te horen en hen wegwijs te maken in de wereld van Van Ede & Partners. Ik vind het klantencontact heel erg leuk en kan in die rol mijn commerciële vaardigheden goed gebruiken. Ik maak afspraken voor oriënterende gesprekken met onze kantoordirecteur en organiseer de trajecten voor de cliënten. Ook houd ik mij bezig met marketing en de organisatie van diverse evenementen. Heel divers werk, dat goed aansluit mijn achtergrond en werkervaring.’ 

Wat typeert jouw aanpak als office manager? 

Ik ben een optimistisch mens, actief en ben nauwkeurig en opgeruimd. Binnen Van Ede & Partners moet ik verschillende ballen in de lucht houden, dat betekent dat ik constant moet schakelen tussen het één en ander.

‘Het is mooi om er voor hen te zijn’ 

Ik vind het prettig om gestructureerd te werken, dan kan ik goed overzicht houden en anticiperen op wat komen gaat. De hectiek in mijn werk is leuk en houdt mij lekker in beweging. Ik ben nuchter en heb een pragmatische stijl van werken en probeer alles wat ik dagelijks meemaak zoveel mogelijk te relativeren.’  

Wat betekent voor jou de zin van werk? 

Werk geeft structuur aan mijn leven en maakt mij onafhankelijk. Dat geeft zelfvertrouwen in het leven. Ik houd van het contact met andere mensen en het besef dat ik voor hen van betekenis kan zijn. Het is mooi om een bijdrage te leveren aan een bepaald proces, zoals aan de begeleiding van onze cliënten. Wat mij extra voldoening geeft bij Van Ede & Partners zijn die openhartige gesprekjes met onze cliënten, die vaak in een kwetsbare periode zitten in hun leven. Het is mooi om er voor hen te zijn.’ 

Vertel eens een mooie cliëntervaring. 

Ik had het al over die openhartige gesprekjes met cliënten. Ik sprak met een cliënt die vaak ontslagen was. Hij bleek een autistische stoornis te hebben, waardoor het vaak niet goed ging in zijn werk. Hij werd niet begrepen. Onze psycholoog heeft goed naar hem geluisterd en is samen met zijn consulent tot de conclusie gekomen dat hij zou floreren in een zelfstandige rol. Niet meer werken voor een baas. Hij ging een project doen voor een goede doelen organisatie, waarin hij geheel op zijn eigen manier met zijn talenten projecten kon managen.’ 

‘Ik vind het mooi dat Van Ede & Partners professioneel kijkt naar haar cliënten. Naar persoonlijkheid, talenten drijfveren, maar ook naar de arbeidsomstandigheden waarin de cliënt kan floreren. In dit geval bleek dat laatste van groot belang te zijn.’ 

Heb jij een tip voor een potentiële cliënt? 

Ja, tegen oriëntanten zeg ik altijd denk goed na, neem je tijd voordat je een beslissing over begeleiding neemt. Ik stel hen gerust dat het helemaal niet zo raar is om een outplacementtraject te doen. Het kan de cliënt heel veel brengen. Door een traject te volgen kunnen zij zichzelf beter begrijpen en ontwikkelen, waardoor zij op een passend plekje terechtkomen. Binnen ieders grenzen zijn vele mogelijkheden. Ook vertel ik hen weleens, dat ik door mijn werk bij Van Ede & Partners mijzelf verder heb kunnen ontwikkelen en ontplooien. Ik ben zelfbewuster geworden. Zelf heb ik ook nog een droom om mij creatief verder te ontwikkelen door te beeldhouwen. Beelden van mensen, van klei, in steen of in brons. 

Wat betekent succes in jouw werk binnen Van Ede & Partners? 

Succes voor mij is blije cliënten! Dat hun trajecten goed verlopen en dat zij op een goed plekje terecht zijn gekomen. En, dat ik daaraan op mijn eigen wijze heb kunnen bijdragen.’ 

Heb je een interessante boekentip? 

Elja Pfeiffer heeft een mooi boek geschreven: Grand Hotel Europa. Mooi en begrijpelijk geschreven. Over Europa als culturele hoofdstad’ van de wereld die in verval raakt. Dit boek bevat levenslessen voor iedere lezer.’ 

Tot slot: Linda, wat brengt jouw toekomst? 

Al langer heb ik een specifieke ambitie gehad. Ik wil graag wensvervuller worden bij Make-A-Wish. Ik ben blij te kunnen vertellen dat ik binnenkort ga werken als vrijwilliger voor deze mooie organisatie voor ernstig zieke kinderen 

Onderzoek toont aan dat het realiseren van een allerliefste wens jonge patiënten en hun omgeving weer kracht en vertrouwen geeft, en blijvend impact heeft. Dat is mooi werk, waarnaar ik enorm uitzie.’ 

 

Tekst/interview: Derick Maarleveld

 

Terug naar Interviews

Linda Feenstra